با پالت چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

پالت یکی از در دسترس ترین لوازمی است که معمولاً نجارها و علاقه مندان ساخت لوازم تزئینی چوبی در خانه از آن استفاده می‌کنند و به واسطه‌ی قیمت ارزان و اندازه‌ی مناسب که دارند، معمولاً مورد توجه هستند. در این مطلب به توضیحاتی در مورد کارایی‌های آن می‌پردازیم.
پالت‌ها معمولاً از چوب درخت کاج ساخته می‌شوند. ابعاد آنها ۱۲۰ * ۱۰۰ سانتی متر و یا ۱۲۰ * ۸۰ سانتی هستند و وزن این پالتها هم حدود ۱۵ تا ۲۵ کیلوگرم است. همچنین می‌توان به ارتفاع ۱۲ سانتی متری آنها هم اشاره کرد.
معمولاً یک پالت برای تحمل ۱ تن وزن ساخته می‌شود. می‌توان پالتها را مناسب برای فضای داخل ساختمان دانست یعنی اگر پالت را در داخل ساختمان یا انبار و بدون هیچگونه پوشش رنگی به کار بگیرید، دوام خوبی دارند اما اگر آنها را در خارج از ساختمان و بدون پوشش‌های مناسب رنگ استفاده کنید، نمی‌توانید انتظار دوام بیشتر از ۱ سال را داشته باشید.
التها را می‌توانید از کارخانه‌های بزرگ، شرکت‌های حمل و نقل و انبار دپوی اجناس و … با هزینه‌ای بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان دریافت کنید. البته اگر تعدا خرید شما بیشتر باشد، امکان خرید با قیمت کمتر هم خواهید داشت.
شما می‌توانید با استفاده از پالتهای قدیمی لوازم مانند مبل، جلو مبلی، گلدان، پارتیشن، صندلی، میز و بسیار لوازم دیگر بسازید. پس اگر بودجه‌ی لازم برای خرید چوب ندارید، پیشنهاد ما این است که حتماً گزینه‌ی پالت را در نظر داشته باشید. در نوشته‌های پیشین آموزش ساخت میز با استفاده از پالت را منتشر کرده بودیم.
قبل از شروع کار ابتدا باید چوب‌ها را با استفاده از اهرم تفکیک یا چکش از هم جدا کنید و گرد و خاک و اشیا اضافی چسبیده به چوب را جدا نمایید و پس از آن با استفاده از پوشش‌های مورد نیاز مانند رنگ های سلولوزی یا روغنی ، چوب‌ها را پوشش دهید.
از پالت‌ها می‌توانید به عنوان مبلمان استفاده کنید به این صورت که به هر اندازه ارتفاعی که دوست دارید، پالت‌ها را روی هم بچینید و پس از آن با پارچه و فوم، تشک درست کنید و روی این پالت‌ها قرار دهید. به همین سادگی می‌توانید صندلی یا مبلمان با کمترین هزینه بسازید. مطمئن باشید این پالتها می‌توانند وزن چندین نفر را به سادگی تحمل کنند.

یکی دیگر از کاربردهای پالت، ساخت لوازم چوبی مناسب برای فضای باز هستند. در ویدئویی آموزش ساخت جعبه نگهداری لوازم باغبانی با استفاده از پالت را منتشر کرده بودیم.
اگر دوست داشته باشید پالت را به عنوان میز جلو مبلی استفاده کنید، می‌توانید با قرار دادن چهار عدد چرخ زیر پالت و یک شیشه ۶ میلیمتری روی صفحه‌ی پالت، به سادگی هر چه تمام‌تر میز جلو مبلی بسازید.
در ایده‌ای دیگر می‌توانید پالت را به دو قسمت تقسیم کنید و چوب‌های یک طرف آن را از الوارهای میانی جدا کنید، پس از رنگ کاری می‌توانید آن را به دیوار متصل نمایید.
در ادامه ایده‌هایی از استفاده‌ی پالتها به عنوان جالباسی، تاب، صندلی، تخت خواب، میز و … را مشاهده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *