با پالت چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

با پالت چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

بسیاری از نجارها و علاقمندان به ساخت لوازم تزئینی به امر پالت سازی در کرمان مشغول هستند. آن‌ها با ساخت پالت‎هایی با قیمت‌های مناسب و ارزان، آن‌ها را در بسیاری از موارد مورد استفاده خود قرار می‌دهند. حال اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید، که شناختی از پالت ندارید و یا حتی موارد استفاده آن را نمی‌دانید ما در این محتوا اطلاعاتی را درباره انواع مدل پالت چوبی به شما انتقال می‌دهیم تا بتوانید از پالت‌های موجود نهایت استفاده را ببرید.

پالت چوبی چیست

به سازه مسطح یا لبه داری که همانند جعبه هستند، پالت گفته می‌شود. جنس آن‌ها اصولاً از فلز، پلاستیک و چوب می‌باشد. از پالت‌ها در جابجایی و چیدن کالاها در منزل، انبار و کارخانه‌ها استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های مهم یک پالت چوبی در کرمان، داشتن توانایی حمل به وسیله جک، لیفتراک یا جرثقیل با همان کالاهایی است که بر روی آن قرار گرفته است که خود پالت‎ها هم در انواع متعددی موجود می‌باشند.

کاربرد پالت چوبی

انواع مدل پالت چوبی

در تقسیم بندی و دسته بندی پالت‌ها عوامل و فاکتورهای متعددی را باید در نظر گرفت. این عوامل به شکل ساخت، جنس سازه و ظاهر آن‌ها در کارگاه‌های پالت سازی در کرمان بستگی دارد. با توجه به این اوصاف پالت‌ها در دو نوع مسطح و جعبه‌ای وجود دارند. هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • پالت‌های مسطح یا صاف

یکی از انواع پالت‌ها، به پالت مسطح معروف است. این پالت دیواره ندارد و انواع متفاوتی از کالا روی آن قرار می‌گیرد. اندازه و ابعاد آن‌ها متغیر می‌باشد. شما با توجه به نیازی که دارید آن‌ها را می‌توانید انتخاب کنید. پالت‎های مسطح چوبی در کرمان چون دیواره ندارند، اصولاً برای کالاهایی با اشکال هندسی منظم مورد کاربرد قرار می‌گیرند.

  • پالت‌‎های جعبه‌ای

نوع دیگری از پالت‌ها که بیشتر در پالت بندی سنگ‌ها مورد استفاده است، پالت جعبه نام دارد. همانطور که از نامش برمی‌آید این پالت به شکل جعبه بوده و دیوارهای آن از توری یا نرده تشکیل شده است. مزیت این پالت آن است که به راحتی توسط لیفتراک‌ها جابجا می‌شوند.

موارد استفاده از پالت چوبی

حال که با پالت و انواع آن آشنا شدید ممکن است، این سوال ذهنتان را درگیر کند که از انواع مدل پالت چوبی چه استفاده‌ای می‌شود؟ یا چه کارهایی را با پالت‌ها می‌توان انجام داد. در ادامه به چند مورد از کارآیی پالت‌ها می‌پردازیم.

  • تولید مبل و صندلی

اصولاً کارگاه‌های پالت سازی در کرمان با ساخت پالت‌ها اقدام به تهیه مبل و صندلی می‌کنند، البته پالت‌هایی که از جنس چوب باشند. مبل و صندلی‌های پالتی بسیار انعطاف پذیر هستند و به راحتی با دیگر وسایل ست می‌شوند. با جابجایی و تغییر تعداد پالت‌ها به راحتی اندازه و مدل مبل ها را می‌توانید تغییر دهید.

تولید مبل و صندلی با پالت چوبی

  • طراحی تخت خواب

ساخت تخت خواب به وسیله پالت‌های چوبی موجود در کرمان یک ایده پرطرفدار است. بسیاری از افراد آن‌ها را امتحان کرده و از آن لذت می‌برند. شما هم با کنار هم قرار دادن پالت‌های چوبی می‌توانید یک صفحه مشبک ایجاد کرده و یک تخت خواب مدرن بسازید. اندازه و ابعاد صفحه‌ها به راحتی قابل تغییر می‌باشد.

  • ساخت استند گیاه

با استفاده از پالت‌های چوبی و پلاستیکی که در پالت سازی‌های کرمان موجود هستند، می‌توانید پالت‌هایی را برای محفظه نگهدارنده گیاهان به وجود بیاورید. این پالت‌ها برای استند گیاهان در محوطه بیرون و محیط داخل منزل بسیار مناسب و زیبا می‌باشند. به دلیل طبقه طبقه بودن این استندها امکان قرار گرفتن گیاهان مختلف بر روی آن‌ها وجود دارد و در صورت تابش نور خورشید به راحتی می‌توانید آن ها را جابجا کنید.

استند گیاه با پالت های چوبی

  • ساخت مبلمان اداری

شاید در نگاه اول وجود مبلمان اداری از جنس پالت‌ها غیرممکن به نظر آید، اما این پالت‌ها برای دکوراسیون‌های اداری بسیار گزینه مطلوبی هستند. استفاده از مبلمان اداری ساخته شده از پالت‌های چوبی در کرمان یک فضای شیک و مدرن را به محیط اداری شما می‌بخشد. حال اگر شما در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید و قصد دارید تنها از دو پالت استفاده نمایید، می‌توانید آن‌ها را به صورت افقی به دیوار تکیه داده و دیگری را به عنوان عمودی بر روی آن بگذارید. این‌ها ایده‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

  • طراحی میز جلو مبلی

پالت‌های چوبی موجود در کرمان در ابعاد کوچک و بزرگ می‌باشند. با استفاده از پالت‌ها می‌توانید یک میز جلو مبلی و میز عسلی برای اتاق کودکتان بسازید. با قرار دادن چرخ‌هایی به زیر پالت‌ها می‌توانید به راحتی میز جلو مبلی یا عسلی خود را هدایت کرده و در هر قسمتی از منزل خود قرار دهید.

میز جلو مبلی با پالت چوبی

  • ساخت قفسه یا کتابخانه

برای تهیه کتابخانه و قفسه از پالت‌ها می‌توانید تخته‌های پالت را از هم جدا کرده تا سریعاً به یک قفسه زیبا و شگفت انگیز تبدیل گردد. علاوه بر قرار دادن گیاهان بر روی آن‌ها، می‌توانید وسایل سبکی نظیر: قاب عکس، کتاب و غیره در آن بگذارید. در این مورد شما می‌توانید حتی با رنگ آمیزی جذاب و زیبا آن را به رنگ دلخواه خود در آورید، اما همان رنگ چوب هم بسیار خاص و منحصر به فرد می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *